fredag 20 februari 2015

Liljekonvaljtårta

Snöblandat regn blir ingen lycklig av. Iallafall inte någon jag känner....
Jag satt och tittade igenom lite bilder av tårtor jag gjort genom åren och fastnade för en vårig liljekonvaljtårta sedan 2005.
Jag kommer så väl ihåg den... Runt tårtan ligger det fullt av pärlor och gröna stenar i formen av ett hjärta. (Inte just här dock, denna bilden tog jag innan leverans. På festen var det en vit duk och på det de vackra stenarna.


Tårtan täcktes med sockerpastan som färgats in med pastafärg - Holly Green.

Liljekonvaljblommorna spritsades med tyll 79, bladen med tyll 352 och stjälkarna med tyll 3.
Pärlbårde är spritsad med en mindre tyll än jag brukar, men jag tyckte i detta fallet att det blev bättre: Tyll nr 6.

Jösses... 2005. Tänk vad tiden går. Och snart är det VÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar