måndag 9 maj 2011

Bröllopstårta i helgen

Min äldsta väninna (som jag kännt längst, inte äldst i antal år) gifte sig i helgen
och dagen efter jag fick inbjudan ringde hon och frågade om jag inte
gjorde tårtan till henne.
Självklart gör jag det till min vän och hennes blivande.
Det är en ära!

Innehållet var en chokladbotten, halloncreme och en härlig limebotten.

Tårtan täcktes av vit sockerpasta med en ljuvlig grön bård,
draperades med en crepemönstrad slöja´(mönstrades med en ny mönsterkavel, som är så ny att vi inte ens hunnit få ut den på webshopen än) och kröntes med
rosor som jag torrborstat med rosa pulverfärg på insidan, då denna
rosen inte är genomfärgad i verkligheten.
Där fanns även små vita och gröna blommor som jag gjort av
runda utstickare (använde 2 olika storlekar) som jag formade i
silikonformen.

Jag fick förresten besked i fredags att silikonformen kommer att komma
in igen på lager först i juli månad. Men den som väntar på nåt gått....

En av deras gäster är äggallergier och en är glutenallergiker, så det blev 2 cupcakes gjorda till dem.
Vi har ett bra recept på en äggfri kaka som vi provade att baka med glutenfritt mjöl. Det gick alldelles utmärkt.
Med lite mer kakao i smeten, blev det en god cupcake.
Hallonmoussen är utan både ägg och gluten, så den toppade vi med.

1 kommentar:

  1. Ååh så himla fin bröllopstårtan är! Jag förmodar att brudparet blev väldigt nöjda!

    SvaraRadera