onsdag 5 september 2012

Lite höstinspiration.

Nu börjar hösten närma sig och med hösten pysslar vi mer inomhus än utomhus.
Vår nästa skyltning är nu förberedd och åker upp under eftermiddagen.

 
Vi börjar med en två-våningstårta i vit sockerpasta - som vi har drive på under hela september månad: Halva priset! - Dekorerat med 3 stora rosor i gul blomsterpasta som jag torrborstat med orange pulverfärg. Stjälkarna är gjord av sockerpasta som jag färgat med mörkgrön pastafärg och gett bladen en touch av "kelly green" ett grönt ätbart glitter.


Vi har fått in nya bladutstickare Tänkta som kakformar, men jag tycker de är mycket läckra som dekoration. Här har jag använt samma gula grund på blomsterpastan och sedan markerat med brunt, rött och orange pulverfärg. Muffinsformarna är av jumbo-storlek och dem säljer vi nu ut för 24 kr/förpackning! Chokladfrostingen ligger färdig i spritspåsen, bara att klippa hål coh spritsa.
Vi har avslutat med vackra guldpärlor som dessutom är mjuka!

 
De vita chokladpralinerna är penslade med petalbase och rullat i pärlemopulver för en riktigt snygg lyster.


Chokladpralinerna fick lite ätbart orange glitter strött över sig. Ger en läcker effekt som jag tycker "står ut" lite extra!
Pralinerna har jag lagt i våra nya chokladbruna pralinformar!

 
I våra vackra höstlika muffinsformar har jag här bakat en cupcake som jag spritsat chokladfrosting på för att sedan dekorera med våra "solrosor", rostrött strössel och - igen - guldpärlorna.




Vi avslutar med en chokladklädd läckerhet med våra vackra löv som sveper som en höststorm över tårtan. En enkle tårta, men ack så god den ser ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar