torsdag 22 augusti 2013

Maximala möjligheter!

Så var det då dags att skylta om i butikens skyltfönster.
Då jag - ni som har träffat mig vet redan detta - är besatt av att kunna använda verktyg till mer än det som de är tänkta för, ville jag med dagens skyltning visa på MÖJLIGHETER!
Fordon, blev temat.








Tårtan gjordes i två våningar, täcktes med ljusblå sockerpasta och dekorerades med moln i vitt.
Längst ned gjorde jag två bårder av sockerpasta samt marsipan.
  En grön och en svart.
Kakorna lät jag vara odekorerade och fäste med lite kristyr.
(Ibland behövs bara det enkla, och jag gillar den bruna färgen kakan har.)




 I våra blå muffinsformar, bakade jag av mitt standardrecept på muffins.
Topping gör du av det du gillar bäst: Mousse, smörkräm el dyl.
Färga din valda topping med grön pastafärg.
Jag har använt Tyll 2 D  när jag spritsade dessa.

Lokutstickaren har jag använt till både kaka och svart marsipan som jag stansat ut, markerat genom att trycka ned ejektorn på utstickaren, samt sprayat med Sprayfärg - Silver.
När jag spritsat dit toppingen på min muffins, placerar jag dit loket!

Raketerna är bakade av samma kakdeg som de andra fordonen, utstansade med metallutstickaren - Raket.
Jag kavlade ut ljusblå sockerpasta, penslade med lite ätbart lim och lade sockerpastan på kakan.
Stjärnutstickaren använde jag på röd sockerpasta och limmade dit med ätbart lim.
Kakpinnarna har jag fäst med en klick kristyr på baksidan av kakan:
Spritsa en klick kristyr, tryck ned pinnen och låt torka.
Här har jag använt brun oasis (den sort man har till eterneller). Man kan även fylla en vas eller skål med färgad sand och sedan sticka ned kakpinnarna i den.

Fordonsformar med ejektor i 4-pack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar