tisdag 12 november 2013

Figurtårtor ur Sagornas värld - NEC 2013

Nu är då världens största tårtmässa över för i år och vi har fotat över 700 bilder!
Nu har jag självklart inte möjlighet att lägga ut alla bilderna så varje dag den närmsta tiden kommer jag att publicera ett urval ur de olika kategorierna där fanns att tävla i.
Vi börjar med några med teman från filmer, spel och/eller sagor.
 Håll till godo!



 Vem har inte spelat cludedo någon gång? Känner ni igen figurerna?

 Kermit var så välgjord att han såg äkta ut. Det var nästan som att se på tyget han är sydd av i orginal.


 Aslan och mössen ur Narnia.


 Betty Boop i badet.


 Qvicken och trollspöt ur Harry Potter.


 Denna tårtan tävlade i kategorin "Bröllopstårtor" men jag tyckte att den kunde passa bra in här...


 Upp, upp, upp...


 Den vackra skylten med texten "Monsters university" är gjord i runout. (Lös kristyr som är mycket skör att jobba med. Jag ska göra en steg-för-steg på den någon gång...)


 Ice age.


 Känner ni igen scenen ur filmen? Första filmen från Jurasic Park.
 Kan ni höra honom nynna? Det kan jag.. Hmmmmm....mmmm...mmmmm...mmmm...

 Ännu en scen ur Harry Potter.

 Toy Story. Många detaljer finns på denna tårtan, så jag har några närbilder nedan:


Råttorna från Ratatoui


 Underbar modelleringskonst!


Denna figur är mycket imponerande då den är ca 170 cm hög och modellerad av choklad!
Närbild här nedan: 


 Också har vi ytterligare en... Gorillan från Tarzan.



 För att avsluta med de underbara Fragglarna!

Nya bilder läggs upp imorgon, och dagen därefter, och veckan som kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar