torsdag 10 april 2014

Raggningsrepliker i BAKA - leder till TÄVLING!

Häromdagen damp nya numret av tidningen BAKA ner i min brevlåda.
Jag får erkänna att tiden ibland bara rinner iväg och jobb, vardagsbestyr och allt annat som kommer emellan, gör att jag inte hinner läsa direkt. Ibland får det sparas till helgen...
Men idag öppnade min man tidningen och läser högt för mig medan jag "sätter på mig ett ansikte" och gör mig iordning för en ny arbetsdag.
"De 5 sämsta bakrelaterade raggningsreplikerna"
I vanliga fall suckar jag djupt, men då jag faktiskt drog lite på smilbanden denna gången vill jag dela med mig av morgonens leende:

1. "Tjena kexet, står du här och smular?"
2. "Jag skulle kunna ta med dig till stans bästa konditori, men det finns inget sötare än du."
3. "Jag är som en kladdkaka. Ser inte så mycket ur för världen, men tro mig, du kommer att drömma om mig i natt."
4. "Du är den sista ingrediensen jag saknar i mitt liv."
5. "Vi skulle se så snygga ut ihop på en bröllopstårta."

De här 5 replikerna kommer från Mattias Kristianssons "Kaktankar" som trycks (tror jag) i varje nummer.
Raggningsrepliker är totalt främmande för mig, men har DU några att bjuda på?
Som innehåller någonting bakrelaterat, naturligtvis!

Jag utlyser härmed en tävling: Bästa bakrelaterade "raggningsrepliken" vinner.
Maila dina bidrag till info@dreamcakes.se
Den som får mig att skratta mest, vinner en söt bakbok med Cupcakes.

 
Tävlingen pågår till och med 30 april och vinnaren meddelas här i bloggen,
samt på Dreamcakes facebooksida.
Du måste ha med ditt namn samt den mailadress du vill att vi mailar dig på om just du skulle vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar