torsdag 31 mars 2011

Sockerpastan har kommit!

Igår fick jag veta att min leverans av sockerpasta är lastad på bil och på väg till butiken.
Då det är en enorm vikt på över ett ton!!! har jag kallat in både pappa (tack, pappa!) och vår vän Peter, (tack, Peter) som bärhjälp. Lasse fanns redan på plats, så tillsammans löste vi detta smidigt.

Nu har vi ett bra lager sockerpasta med fantastisk hållbarhet i butiken.
Hållbarheten ligger på februari och mars 2012, mycket bra!

Naturligtvis regnade det, så jag tror vi slog rekord i att få in lådorna på kort tid.
Strax under 15 minuter tog det för oss alla att lossa pallarna med över 100 kartonger på sammanlagt 1050 kg!


1 kommentar:

  1. Men herregud! Jag tackar gudarna att jag inte behöver förrän om 2-3 månader. Vi har fem väldigt branta trappsteg! Kram.

    SvaraRadera