tisdag 12 april 2011

En kul överraskning!

Jag ska börja från början...
För en tid sedan kom det in 2 glada gymnasietjejer i min butik och berättade att de hade ett skolprojekt på gång. De skulle göra en bok med cupcakes!

Vi pratade lite och med sig härifrån fick de lite tips och idéer, samt lite verktyg, färger och dekorationer.
I dag kom de med den färdiga produkten!

Tjejerna heter Lina Lennartsson och Kajsa Victorson.
Lina har gjort ett jättejobb med recepten medan Kajsa har tagit de vackra bilderna.

Avsnitten är uppdelade i säsonger: vinter, höst, sommar, student osv...
Alla deras ingredienser så långt de har kunnat är ekologiska, kravmärkta samt märkta med fairtrade. 
Det tänket gillar jag!

Boken är uppdelad med ett recept per uppslag. Tydliga recept och tillvägagångsätt. Snygga bilder till varje cupcake.

Jag har slängt ut frågan om jag inte kan få några ex av boken att sälja till er kunder, så håll ett öga i webshopen efter en ny, kul bok. Här ovan får ni ett litet "smakprov".

Riktigt snyggt jobbat, tjejer!

1 kommentar: