torsdag 17 oktober 2013

Färgstark Vintage

Nu den 24 oktober har vi "Ladies evening" här i Laholm.
Kl 18-21 kommer de flesta butiker ha extraöppet, bjuda på sjyssta erbjudanden och man kan mingla och ha trevligt bland alla våra butiker.
Dreamcakes har 15% rabatt på allt i butiken, 
samt bjuder på smakprov av några av våra mousser!
Inför detta event, har jag passat på att skylta om.
Här kommer lite inspirationsbilder för er som inte kan vara med under kvällen!



Först ut är en spritsad tårta med massor av "swirlrosor".
Vi har först "spacklat" tårtan tunt (för att undvika att underlaget lyser igenom om man skulle få någon glipa när man spritsar) för att sedan använda tyll nr 1M för att spritsa"swirlsen".

Skor, handväska och fjärdrar har jag gjutit med vår flower and modellingpaste i gjutformar av silikon.
Ni hittar gjutformarna här.
Färdig icing att täcka tårtan med, finns i vanilj, choklad och jordgubb!



Närbild på skor, väska och fjädrar...







Med samma tyll - nr 1M - spritsade jag mina cupcakes med chokladicing, dekorerade med färdiga figurer med handväskor och skor av kristyr, och la på fjärdrar i samma färger som tårtorna fick!
Formarna är våra cupcakeformar i guld från PME.
Samma figurer fick pryda mina minicupcakes.
Här räcker det med en enkel figur / cupcake, då blir lite trångt annars...


Formarna jag bakat i, hittar i här.




Så var det då sista skyltexet kvar: En volangtårta!
Volangerna är spritsade med tyll 127, den stora rostyllen.
Tjocka sidan in mot kakan, börja nedifrån och arbeta dig uppåt!
Fjädrarna gjordes även här i Modelling and flowerpaste och torrborstades när de torkat med metallicpulver Guld.

Underkläderna / bikinin, har även den gjutits i en av våra snygga silikonformar. Även här användes vår Modelling and flowerpaste.
Denna gången hade jag dock färgat pastan med Claret pastafärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar