onsdag 20 juli 2011

Spritspåsar

Då och då får vi in kunder i butiken som undrar vad som är bäst: engångspåsar eller våra "evighetspåsar" som man kan diska om och om igen.
Jag brukar svara att det i mitt fall är "latmasken" som bestämmer.

Ska jag spritsa smörbaserad frosting eller grädde, skulle jag inte använda en spritspåse jag måste diska ur ordentligt, av den enkla anledningen att jag är för bekväm för att diska bort fettet från smöret eller grädden.
Ska jag däremot spritsa kristyr är påsen lätt att diska av, då den inte innehåller något fett alls.

Nu har vi i dagarna fått in två nya spritspåsar som jag ser fram emot att använda.
De är från One Way och de påsar vi valt att ta in i vårt sortiment har två olika egenskaper.

Den röda är gjord för varma material så som pureér eller potatismos. Påsen isolerar bättre, så att man inte bränner händerna och sömmarna är gjorda för att hålla varma material.


Den gröna spritspåsen är helt klart en ny favorit för mig, då den har en "ruggad" utsida så att spritspåsen inte glider i dina händer oavsett om du blir varm eller kladdig om händerna!
Bilderna har jag helt fråckt stulit rakt av från One Ways hemsida!

Spritspåsarna kommer vi att sälja i 2-pack i vår butik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar